روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا
روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا

مسجد ولی عصر (متعلق به اهل تشیع )

 

 

   

 مسجد حضرت ولی عصر (عج) روستای قره تپه  تنها مسجد متعلق به اهالی اهل تشیع روستاست که تمامی مراسمات مذهبی همانند دعای ندبه و دعای کمیل و دعای توسل  و برپایی نماز جماعت و مراسمات شهادت و تولد ائمه اطهار (ع) در این مکان برگذار میشود. 

 

  

 

  

بنای فعلی مسجد  در سال 1355 توسط اهالی روستا ساخته شد . البته قبل از احداث این بنا   مسجدی ساخته شده از  کاهگل وجود داشت که  احداث آن را به سال 1347 ذکر کرده اند .

از پیری شنیدم که در مراسم هفتمین روز فوت مرحوم رمضانعلی ابراهیمی در سال ۱۳۵۵ شخصی از توابع گرگان که از مدعوین بود گفت که ؛ جمعیت روستا زیاد است و چرا مسجد شما اینقدر کوچک است ؟ که در همین حین یکی از اهالی که از نظر وضعیت مالی هم توانمند بود (به نام مرحوم حاج اکبر گیلک) پیشنهاد تخریب مسجد کاهگلی و احداث بنای جدید را مطرح نمود و در حدود 45درصد هزینه ساخت را به شخصه متحمل شد و مابقی پول توسط مرحوم حاج حبیب سهرابی از اهالی( هر کس به اندازه  خود) جمع آوری شد تا این مسجد ساخته شد.  

بعدها نیز به مرور زمان و با توجه به بزرگ شدن روستا کم کم قسمتهای مختلف مسجد مانند آشپزخانه و بالکان و سرویس بهداشتی و....... اضافه و یا بزرگتر شد که تا به این شکل فعلی در آمد. 

 

 

 

 البته باز هم به دلیل رشد جمعیت  در سال 1387 هیات امنا مسجد به این فکر افتادند که این مسجد را بزرگتر کنند  که بعد از به توافق رسیدن با اهالی اقدام به تخریب دیوار ضلع شمالی مسجد کردند و  حیاط پشت مسجد را نیز وارد ساختمان کردند و در واقع فضای مفید آن را بیشتر کردند و در حال حاضر نیز در دست تعمیر است. 

 

 

 

 تصویر تعدادی از افراد هیات امناء مسجد ولی عصر (عج) روستای قره تپه 

 

 

 موذن در حال اذان گفتن

 

 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
نادر کور جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 14:40

پارتی بازی کردی عکس فامیلاتو گذاشتی

ش م پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 08:11 http://www.bidari

سلام ! چه مسجد غریب و مظلومی ! دلم گرفت از این همه غربت و بی کسی / کاش به داد شیعه برسد فریاد رسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد