بیست و نهمین یادواره شهدای روستای للـه مرز

بزم گلهاست اگر خاك ، شقايق پوش است          چه كسي گفت كه معراج خدا خاموش است

نامشان در بدن جامعه جريان دارد                   يادشان خاصيت رويش باران دارد

چه كسي گفت كه با مرگ فراموش شدند          روي مين رفته و با خاك هم آغوش شدند

چه كسي گفت شهيدان خدا مي ميرند                               زندگانند و سراغ من و ما مي گيرند

يادواره است بيا ياد شقايق بكنيم                    يادي از قافله سرخ حقايق بكنيم (2)

http://s6.picofile.com/file/8179948426/300x150_%D9%84%D9%84%D9%87_%D9%85%D8%B1%D8%B2_copy.jpg

 

( بسم الله الرحمن الرحیم )

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

از مومنان مردانی هستند كه به پیمانی كه با خدا بسته بودند وفا كردند و بعضی برسرپیمان خویش جان باختند ( ودر راه او شربت شهادت نوشیدند ) و بعضی چشم به راهند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود نداده اند .

بیست و نهمین یادواره 6 شهید والامقام روستای للـه مرز ، همچنین یاد و خاطره شهدای مدافع حرم شهرستان نکا و بهشهر بالاخص شهیدان حاج رحیم کابلی و محمدتقی سالخورده و همچنین سی و هشتمین بهار انقلاب و دهه مبارک فجر را گرامی میداریم .

عرض سلام و درود به محضر قطب عالم امکان لنگر زمین و زمان صاحب العصر و الزمان مهدی فاطمه (عج) ، مقام معظم رهبری ، شهدای انقلاب اسلامی ، شهدای مدافع وطن و حـــرم امام شهیدان و فرزندانش درگذشتگان از این جمع و محفل و با عرض سلام و خیر مقدم به محضر یکایک شما میهمانان و حاضرین در محفل شهدا صمیمانه از حضور شما سپاسگزاریم خیلی خوش آمدید به مجلس شهداء

کجایید ای شهیدان خدایی                               بلاجویان دشت کربلایی

به مدهوشان آبی پوش عاشق                           به سوز سینه مردان صادق

سبکباران خرامیدن و رفتند                              مرا بیچاره نامیدند و رفتند

بگو دشتی است این بالا بخواند                        حسام الدین زمولانا بخواند

کجایید ای شهیدان خدایی                               بلاجویان دشت کربلایی

کجایید آی مردان خدایی                                                طمع دارد سلام روستایی

در این دوران غم دوران حسرت                      زما دستی بگیرید ای جماعت (2)

نه به تاریخ کهن این سرزمین که اعتبار و آبرو و عزت این سوی و این سامان ، به غیرت و عزت و مردانگی مردان مردی است که در سالیان نه چندان دور از سرحداد ایران به آسمان عروج کردند ، ابوالفضل ها و علی اکبرهای این سرزمین را می گویم ، بال و پر شکسته هایی که یکی شان فقط استخوانهایش آمده است و دیگری سر در بدن ندارد ، آن دیگری پاهایش قلم شده است و دیگری خمپاره دشمن ترکشش قلبش را درید و خونش را یکجا بر کوههای سر به فلک کشیده کردستان یا جنوب ایران و یا در دل اروند ریخته است و آنرا به آغوش مادر بازگردانده است.

 آری عزت امروز من و شما در این سوی و این سامان به 6 قهرمان 6 آلاله سرخ 6 جوان شایسته و آسمانی مردان این روستا و این سرزمین است که هر کدامشان چراغ راهنماهای هدایت برای رسیدن به خود خدایند.

سلامتان باد ،ای شهیدان قهرمان می دانم که از آسمان آمده اید با دسته گل هایی از لاله و مریم و اقاقی و نسترن به استقبال میهمانانتان ، نوشیدن زمزمه ملاقات حسین نوش جانتان ، نشستن پای سفره زهرا نوش جانتان رحمت رسول الله در سرای باقی گوارای وجودتان .

فرزندان دلیر این سرزمین ،درودتان باد و ما آمده ایم تا دستمان را در دستان شما بگذاریم ای شهیدان عزیز، که ما را به ملکوت ببرید و برایمان آبرویی عزتی فضیلتی انسانیتی و رسم و مرامی بهشت گونه خریداری کنید بنازم ،صبوری پدران و مادران شهیدی را که فراق فرزندان و دلبندان و نازنینانشان را تحمل کردند اشک جاری مدامشان در فراق فرزندان و از این سو سترگی و پایمردی مقاومتشان برای اسلام حسین ، اسلام امیرالمومنین شایسته تکریم و تجلیل و ستایش است .

 (( مگر نه این است که شهیدانمان جز سخن غدیر جز سخن عاشورا جز سخن انتظار و در یک کلام جز سخن خدا و جز قرآن خواسته اند و گفته اند. و اینگونه شد که مثل آیه های قرآن مقدس گردیده اند ، چه شیرین است آغاز محفل شهیدان و تلاوت مصحف شریف ، کلام دلربای وحی ، سخن شهیدان قرآن کریم که توسط قاری محترم قرآن ، تلاوت شیرین آنرا حلاوت جان مشتاق شما خواهد کرد ..))

درآمد تلاوت قرآن و پذیرفتن آیات وحی صلوات بر محمد و آل محمد(ص)

******

بسیار ممنون و سپاسگزاریم از قاری محترم قرآن جناب آقای علی اصغر علیزاده عزیز و بزرگوار که تلاوت شیرین قرآن را به مجلس هدیه فرمودند.

6 شهید قهرمان عاشق ،6 شهید مدافع وطن ، 2 شهید مدافع حرم شهیدان کابلی و سالخورده ره یافتگان وصال و آنان که به خود ملکوت متصل گردیده اند شهیدانی که امروز با همت و غیرت شما اهالی و ستاد یادواره شهدای للـه مرز و با محوریت شهید شاخص سرباز رشید اسلام ولی شاکری  ، و شهدای عزیز مدافع حرم ، ما و شما را به حضور خویش فرا خوانده اند .

دعوت نامه همه ما نه از سوی ستاد یادواره شهدا و اهالی محل ، که از سوی آسمان و شهیدان رسیده است مبارکتان باد حضار گرانقدر و مهمانان ارجمند ، نشستن پای سفره رحمت شهیدان و دست یازیدن به آستان آن به خدا پیوستگان و ما افتخارمان آن است به پاس داشته ایم شایستگان زمین و آبرومندان آسمان را ، اینجا جغرافیای عظمت اسلام و ایران را آبرو داده اند .

پدران و مادران و غیور مردان و شیرزنان با لبیک به امام عزیزشان افتخار کردند حسین زمان دانسته اند و اسلام عزیز را یاری کردند تا در مأذنه های ما شعار اشهد ان امیرالمومنین علی ولی الله همچنان باقی بماند .

شاید در تاریخ آن پدر پیر و آن مادر قدخمیده ندانسته باشد اروند کجاست فاو چه نقطه ی این کره خاکی است دیواندره دزلی سروآباد اسلام دشت هفت تپه و یا کوههای سربه فلک کشیده کردستان مهران ایلام دهلران فکه جزیره مجنون شلمچه مظلوم آبادان خرمشهر ، کسی این مکانها رو نمی شناخت اما دفاع مقدس این مکانها را آسمانی کرد و چون آشیانه برایمان معرفی نمود دیگر همه می شناسند که به خون غلطیدن عزیزانمان با لب تشنه در فکه چه غوغایی به پا کرده بود و برای این کشور آبروداری کردند جوانان....

سلامشان باد شهیدان قهرمان ما را ، درودتان باد یاران و پویندگان طریق سرخ شهیدان .

دل من بيدار باش               جان من هشيار باش             چشم هـايم بينا                

دستهايم پر گلهاي سخاوت               در دلم ايمان است       وطنم ايران است .  

درود و سلام بر امام و شهيدان كه سربلندي ايران نام و نشان از آنان دارد.

و آنان كه به كوچه باغ هاي وطن به عشق امام و شهيدان عشق مي ورزند چو نام ايران را بشنوند قيام مي كنند و نام ايران را با بالاترين وجه صدا مي زنند ، به نام سرود ملي و پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران و به ساحت مقدس ثامن الجج آقا علی بن موسی الرضا (ع) عزيزان برخيزيد و اداي احترام نماييد.

حضرت امام راحل (رضوان الله تعالی علیه ):

این وصیتنامه هایی که این عزیزان مینوسند مطالعه کنید.

پنجاه سال عبادت کردید ، خدا قبول کند ، یک روز هم یکی از این وصیتنامه ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید .

* وصیت نامه سرباز رشید اسلام شهید ولی شاکری توسط برادرزاده شهید که هم نام شهید هستند آقا ولی شاکری قرائت خواهد شد

تقدیر و تشکر میکنیم از آقاولی شاکری

*نماهنگی از طرف دوستان در واحد فرهنگی ستاد تهیه و تدوین شده که همین اینک به نمایش گذاشته خواهد شد

تشکر میکنیم از دوستان در واحد فرهنگی ستاد که زحمت این نماهنگ را کشیدند

حاج میثم عزیز ذاکر و مداح اهل بیت امروز همه ما میهمان سفره شهیدان گرانقدر سردار رشید اسلام شهید رسول علی نژاد با بدنی سوخته در عملیات والفجر هشت پاسدارشهیداسماعیل پناهی با اصابت ترکش به پایش و شدت جراحت سنگین در عملیات بیت المقدس و سرباز رشید اسلام شهید ولی شاکری با جسم تیرخورده بسیجی شهید نوراله عالیشاهی که همچون برادر شهیدش نصراله عالیشاهی سالیان سال مفقودالاثر بودند و استخوان های توتیا شده شان به وطن بازگشت جهادگر شهید قنبرعلی کر سنگرساز بی سنگر چه سرنوشتی دارند مقلدان امام راحل .....چه سرنوشتی دارند عاشقان عاشورا ... سرورعزیزم مداح بزرگوار جناب آقای نجفی این مقدمه را عرض کردم برای روضه عاشورایی شما تا این مردم اتصال پیدا بکنند از شهدای ما به شهدای کربلا و بدانیم و بدانند همه عالم که اینجا کربلاست و شهدای ما عاشورایی اند و ملت ما همواره عاشورایی خواهند ماند . همراهی بفرمایید برادر عزیزمان را با ذکر صلوات برمحمد و آل محمد(ص)

تقدیر و تشکر میکنیم از ذاکر عزیز برادر پاسدار حاج میثم نجفی

آماده می شویم جهت اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حاج آقا موسوی تبار امام جمعه محترم زاغمرز

ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات عزیزان از درگاه ایزد منان به اطلاع می رسانیم : در اجرای دستورات دین مبین اسلام و به منظور تحقق رهنمودهای حضرت امام راحل(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در راستای توسعه روح انفاق و نیکوکاری در جامعه ی اسلامی و به منظور کاهش نابرابری های اجتماع ، رفع فقر و محرومیت ، مردمی شدن حمایت های اجتماعی نیازمندان ، شناسایی نیازمندان واقعی و ارائه خدمات هدفمند به آنان با رویکرد توانمندسازی و با بهره گیری حداکثری از ظرفیت ها ، امکانات و توانمندی های مردم شریف محل و افراد خیر منطقه و شهرستان ، یک واحد مسکونی با نام " خانه مهربانی " بـا امکانات و تجهیزات روز متعلق به علی آقـای اسماعیلی ( دایی شهید مدافع حرم محمدتقی سالخورده) آماده گردیده که در پایان مراسم با حضور شما میهمانان و مسئولین و اهالی محترم افتتاح و کلید " خانه مهربانی " تحویل علی آقای عزیز و خانواده محترمش خواهد شد از همه شما بزرگواران در این مراسم دعوت بعمل می آید...

طاعات و عبادات شما مورد قبول ایزد منان در ادامه برنامه های بیست و نهمین یادواره شهدای للـه مرز استفاده می بریم از بیانات مسول معاونت تعلیم و تربیت سپاه کربلا مازندران حجه الاسلام حاج ابوالحسن بریمانی با ذکر سه یاعلی بی تکبر ....

بهره مند شدیم از فرمایشات حجه الاسلام بریمانی مسول معاونت تعلیم و تربیت سپاه کربلا مازندران بسیار ممنون و سپاسگزاریم از ایشان ...   در پایان از حضور گسترده شما بزرگواران کمال تقدیر و تشکر را داریم از تک تک اهـــالی فهیم روستای للـه مرز ، شورای اسلامی ، دهیاری ، پایگاه مقاومت ثاراله و ایثار ، هیئت امناء محترم و کلیه خانواده های معزز شهدای محل که جز ستاد یادواره شهدا محسوب می شوند و همه ساله ما را در بــرگزاری این یادواره بزرگ یاری می کنند تقدیر و تشکر بعمل می آوریم منتظر حضور سبزتان در سی امین یادواره شهدای للـه مرز با محوریت شهید شاخص سردار رشید اسلام شهید رسول علی نژاد هستیم .

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

صلوات بر محمد و آل محمد

مفاد اساسنامه جدید صندوق معاد باقیات الصالحات روستای للـه مرز سال 13۸9

بسمه تعالی

با حمد و سپاس بی قیاس به درگاه معبودی که آدمی را به فضیلت نطق و مزیت عقل از دیگر موجودات ممتاز گردانید که (کرمنا بنی آدم ). بر همه ی ما یقین است در این جهان همه موجودات زیر چرخ فرمان حضرت حق به حیات خود ادامه میدهند و همه ی این موجودات فانی هستند و انسان که اشرف مخلوقات است ، آن هم فانی است .

به قول شاعر شیرین سخن سعدی بزرگ :

                                      بنی آدم اعضای یکدیگرند                    که در آفرینش زیک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار                    دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی                               نشاید که نــامت نهند آدمی

در راستای انجام امور خیریه اعم از کمک به خانواده متوفی در درجه اول ، بعد پسران و دختران مجرد که ازدواج نمودند و همچنین در کنکور سراسری جذب آموزش عالی شدند و همچنین افراد عضو برای زیارت خانه خدا (حج تمتع) و کمک به بیماران خاص عضو ، صندوقی تحت عنوان " صندوق معاد باقیات الصالحات " تأسیس و به قشر مذکور که عضو صندوق باشند خدمات دهی می نماید .

بدین منظور جهت رعایت عدالت و مساوات در این امر مهم ، مفادی بعنوان اساسنامه صندوق بشرح ذیل تهیه و تدوین گردید:

" مفاد اساسنامه صندوق معاد باقیات الصالحات روستای للـه مرز سال 13۸9 "

ماده 1 –  پرداخت حق عضویت هر خانوار در صندوق بعنوان ذخیره آخرتی محسوب میشود و قابل برگشت نخواهد بود ..

تبصره 1 - در هر مرحله از عضویت هر یک از اعضاء قصد ادامه عضویت را نداشته و انصراف دهند هیچ مبلغی عودت داده نخواهد شد .

ماده 2 – هر خانوار جهت عضویت در صندوق ماهیانه مبلغی به میزان 50.000 ریال پرداخت خواهد کرد .

تبصره 2 – هر خانوار موظف است ماهیانه حق عضویت خود را به هیئت عامل تحویل نمایند و هیئت عامل موظف است مبلغ مورد نظر را در دفترچه عضویت و دفتر صندوق ثبت و درج نماید

تبصره 3 – هیئت عامل موظف است در هر مرحله مبلغ جمع آوری شده را بحساب صندوق نزد بانک کشاورزی بحساب پس انداز روزشمار واریز نماید .

ماده 3- به منظور شفافیت از عملکرد صندوق ، دفترچه عضویت تهیه و تحویل اعضای صندوق گردد.

ماده 4- هر عضو جدید حق عضویت خود را از زمان عضویت پرداخت نموده و به گذشته مربوط نخواهد شد .

فصل اول – کمک هزینه به خانواده متوفی

ماده 5- کمک هزینه فوتی به دختران 9سال به بالا و پسران 15 سال به بالا شامل میگردد.

ماده 6- کمک هزینه به خانواده متوفی طبق ارزش ریالی سالیانه ی سکه بهار آزادی پرداخت گردد.

تبصره 4- این کمک هزینه طبق نظر هیئت عامل به تعداد ......... سکه بهارآزادی تعیین خواهد شد .

تبصره 5 – این کمک هزینه در وجه سرپرست خانوار قابل پرداخت می باشد .

تبصره 6- کمک هزینه پرداخت به متوفیانی که سرپرست خانوار بودند به وصی ایشان تحویل داده خواهد شد .

ماده 7- در صورت فوت یکی از افراد کهنسال (مرد یا زن ) ادامه عضویت همسرشان در سرجمع آمار خانوار یکی از افرادی که کفیل قانونی هستند پرداخت می شود .

ماده 8- مرگ هم زمان در یک خانوار بصورت دسته جمعی از قبیل سیل ، زلزله ، تصادف ، آتش سوزی و بلایای دیگر فقط یک کمک هزینه یک نفره پرداخت می گردد.

ماده 9- خودکشی و هرگونه مرگ مشکوک که حکمی از سوی مراجع ذیصلاح صادر و مقتول مقصر شناخته شده باشد ، هیچ گونه کمک هزینه ای پرداخت نخواهد شد .

 فصل دوم – هدیه ازدواج

ماده 10- به منظور ترویج سنت حسنه ازدواج  اهداء هدیه به افراد مجرد خانوار  به میزان .......... سکه بهارآزادی پرداخت خواهد شد .

تبصره 7- این هدیه به همه فرزندان مجرد یک خانوار نیز شامل خواهد شد .

تبصره 8- هدیه مذکور در زمان امر خیر نهایی تحویل داده خواهد شد .

فصل سوم –  هدیه به متولدین نوزاد

ماده 11- به منظور بقاء نسل مسلمانان بویژه شیعه ، به متولدین نوزاد هر خانواده هدایایی تقدیم خواهد شد.

تبصره 9- به فرزند اول به میزان ربع سکه بهار آزادی ، فرزند دوم به میزان نیم سکه بهارآزادی ، فرزند سوم به میزان یک سکه بهار آزادی و فرزند چهارم به بالا هر کدام دو سکه بهار آزادی اهداء خواهد شد .

فصل چهارم – هدیه به قبول شدگان کنکور سراسری آموزش عالی (دانشگاه ملی )

 ماده 12- به منظور تجلیل و تقدیر از جوانانی که در کنکور سراسری قبول شده اند به میزان ........... سکه بهار آزادی جهت کمک هزینه تحصیلی طی یک مراسم خاص اهداء خواهد شد.

تبصره 10 –  به قبول شدگان مقطع دکترا نیز به میزان .......... سکه بهار آزادی در یک مراسم ویژه تقدیم خواهد شد .

فصل پنجم – کمک هزینه سفر حج تمتع

 ماده 13- این کمک هزینه فقط برای یک بار به یک فرد اعضای خانوار تعلق خواهد گرفت و میزان مبلغ آن .......... سکه بهارآزادی خواهد بود .

تبصره 11-  این کمک هزینه تحویل سرپرست خانوار خواهد شد .

فصل ششم – کمک هزینه به بیماران خاص

ماده 14- این کمک هزینه برای بیماری های ناگهانی خاص که اعضای صندوق هزینه سنگین در بیمارستان متحمل می شوند .

با ارائه گواهی پزشک معالج تحت عنوان بیماری خاص فقط برای یک بار به میزان ............. سکه بهارآزادی تقدیم خواهد شد .

تبصره 12- این کمک هزینه شامل : درمان های زیبایی جراحی پلاستیکی نخواهد شد .

ماده 15- کلیه مفاد اساسنامه شامل فرزند خوانده نیز خواهد شد .

ماده 16- هیئت عامل صندوق در چارچوب این اساسنامه انجام وظیفه و خدمات دهی می نمایند و تفسیر اساسنامه مغایر با قانون می باشد .

ماده 17- این اساسنامه برای مدت یک سال تنظیم گردید و هرگونه تغییراتی در آن مغایر با مقررات اساسنامه تلقی و پس از یک سال قابل بازنگر خواهد بود .

اساسنامه صندوق معاد باقیات و صالحات در 6 فصل و 17 ماده و 12 تبصره تهیه و تدوین شده و مورد گواهی  اعضاء می باشد .

                                                                              والسلام

بیست و هفتمین یادواره شهدای للـه مرز

بسم رب الشهداء

http://s6.picofile.com/file/8179948426/300x150_%D9%84%D9%84%D9%87_%D9%85%D8%B1%D8%B2_copy.jpg

 

به بزم لاله ها خالیست امسال                                   بگو غایب ترینش کیست امسال؟

که سیدصابر جباری ، آن مرد                                     چرا در بزم گل ها نیست امسال؟

 

 بیست و هفتمین یادواره آلاله های سرخ شهیدان بویژه شهید شاخص

" پاسدار رشید اسلام اسماعیل پناهی بالادهی "

را در حالی برگزار می کنیم که جای دوست و همسنگر شهیدان یعنی حضرت آیت ا... جباری امام جمعه ی محبوب شهرستان بهشهر و نماینده مردم در خبرگان رهبری خالیست ، اما یاد و خاطره آن مرد بزرگ و همسنگران شهیدش در ذهن و قلب مردم این سامان حک می باشد.

 

سخنران : حضرت حجت الاسلام دکتر محمدحسین طاهری آکردی( استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر )

 

مداح : برادر حاج عبدالوهاب حقی

 

زمان : پنجشنبه 93/11/23 از ساعت 10.30 الی 13.30 بصرف ناهار

 

مکان : بهشهر روستای للـه مرز مسجد موسی بن جعفر(ع).

 

کسب مدال طلای مسابقات جهان توسط نوجوان کشتی گیر آقا محمدجواد یوسفی واوسری

کسب مدال طلای مسابقات جهان توسط نوجوان کشتی گیر آقا محمدجواد یوسفی

آقای محمدجواد یوسفی واوسری فرزند سعید یوسفی ( قربان ) نوه کریم یوسفی ( قاسمعلی شعبان ) ساکن بهشهر در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی نوجوانان ناشنوا در کشور ارمنستان موفق به کسب مدال طلا شده و تیم ایران نیز با کسب یک مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۳ مدال برنز عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد. به نقل از واحد مرکزی خبر تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان ناشنوایان کشورمان با کسب مقام دومی و سومی از مسابقات جهانی ارمنستان (روز دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ) به کشور بازگشتند. به گزارش واحد مرکزی خبر، تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ناشنوای کشورمان در این دوره از مسابقات جهانی، نایب قهرمان و تیم ملی کشتی فرنگی جوانان سوم شدند. در این دوره از مسابقات نوجوانان ایران ۸ مدال کسب کردند و حاصل آن ۱ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۳ مدال برنز بود که تنها طلای کاروان تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران را آقا محمدجواد یوسفی کسب کردند.

انجمن فرهنگی روستای للـه مرز این افتخار جهانی را اولا" به مردم ورزش دوست و قهرمان پرور روستای للـه مرز ثانیا"به خانواده بزرگوار یوسفی تبریک گفته و برای آقا محمدجواد آرزوی موفقیت و سلامتی دارد .

درگذشت سید جلیل القدر مرحوم مغفور شادروان میررحیم ابراهیم نژاد

انالله و انا الیه راجعون. جناب آقای میررحیم ابراهیم نژاد بعلت بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت.مراسم تشییع جنازه مورخه 16مهر 1393 راس ساعت ۹ صبح از مقابل منزل آنمرحوم بسوی گلزار شهدای حسین آباد برگزار گردید . نماز میت بر پیکر آنمرحوم توسط حاج آقای ساداتی خوانده شد.

لازم به ذکر است آقا سیدمحمدرضا ابراهیم نژاد ( نوه آن مرحوم ) بعنوان طلبه در حوزه علمیه شهرستان نکا مشغول تحصیل می باشد.

انجمن فرهنگی روستای للـه مرز مراتب همدردی خود را از این مصیبت اعلام داشته و به خانواده داغدار و بستگانش صمیمانه تسلیت گفته و برای آن عزیز رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارند. روحش شاد.

وداع با پیکر سیدالعلمای مازندران در بهشهر

در فضایی پر از غم و اندوه، و در میان اشک و آه مردم وداع با پیکر سیدالعلمای مازندران آیت‌الله جباری در بهشهر برگزار شد.

 

خبرگزاری فارس: 2500 سخنرانی آیت‌الله جباری برای شهدا و خانواده آنها/مرحوم جباری علاقه خاصی به شهدا داشت

شامگاه سه‌شنبه مردم بهشهر و مازندران با یار دیرین انقلاب و امام (ره) در روزهای سخت این انقلاب وداع جانانه کردند. مردم مومن، ولایتمدار و همیشه در صحنه مازندران که از ساعت‌ها قبل از اذان مغرب در مصلی بهشهر جمع شده بودند، پس از نماز مغرب و عشا در حضور پیکر پاک این عالم فقید، وداع با نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه فقید بهشهر را باشکوه خاص برگزار کردند.

مصلای بهشهر که همیشه پر از صدای امام جمعه محبوب بهشهر بود پر از صدای ضجه و آه و ناله و شیون بود و مردم تنها با عکس‌های مختلف و پیکر بی‌جان این عالم بزرگوار سخن می‌گفتند و درد دل می‌کردند و دیگر صدایی از این عالم به گوش نمی‌رسید و هرچه بود خوبی‌ها و خدمات ارزنده و ذکر نیکنامی این فقید سعید بود.

مردان و زنان بهشهری با حضور بی‌مانند خود در مصلی بهشهر نشان دادند که همواره در پی ولایت و علما و روحانیت هستند و خدمتگزاری مردي خدوم از نسل زهرای مرضیه (س) تا ابد در اذهان و دلهایشان باقی خواهد ماند. علاوه بر حضور برخی مقامات کشوری، استانی، ائمه جمعه و جماعات، طلاب حوزه‌های علمیه، خانواده‌های شهدا و مردم شهیدپرور بهشهر و شهرستان‌های مختلف استان، حضور کهنسالان و جوانان و دلدادگی آنها در این مراسم معنوی و وداع با یار همیشگی مصلای جمعه بهشهر در مصلایی که آخرین نماز جمعه را در هفت شهریورماه جاری در آن اقامه کرد، دیدنی و بی‌مانند بود.

مردان و زنان بهشهری با آه جانکاه با پیکر مردی از تبار زهرای مرضیه (س) وداع کردند و بر سر و سینه زدند و یتیمی خود را فریاد کردند. مصلای بهشهر و خیابان‌های منتهی به مصلا مملو از زنان و مردان دلسوخته و دوستدار امام جمعه محبوب بهشهر بود و سیل اشک‌هایی که بر گونه‌های مردم بود، بیانگر دلدادگی آنها به این آیت حق و مقام روحانیت و علما و محبوبیت بی‌حد و اندازه‌شان در بین مردم بود.

شعارهای عزا عزاست امشب، آیت حق جباری با شهداست امشب، مراسم وداع با سنگربان فقید نماز جمعه بهشهر و پدر معنوی این شهرستان در مصلای جمعه بهشهر را برگزار کردند. مداحان بهشهری و مازندرانی نیز در فقدان این عالم بزرگوار مداحی کرده و فضایی معنوی به این مکان مقدس در مصلای بهشهر دادند.

براساس اعلام ستاد ارتحال آیت‌اله سید صابر جباری، هشت صبح فردا ابتدا مراسم زیارت عاشورا به مدت یک‌ساعت در بهشت فاطمه(س) بهشهر در جوار گلزار شهدای این شهرستان برگزار می‌شود. همچنین براساس برنامه تعیین‌شده، مراسم تشییع نیز ساعت ۹ صبح از گلزار شهدا به سمت مصلای جمعه برگزار و پیکر پاک این عالم بزرگوار در جوار مزار پنج شهید گمنام به خاک سپرده می‌شود.

نماز میت نیز در ورودی پارک ملت بهشهر و در ابتدای خیابان امام خمینی (ره) به امامت آیت‌اله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران اقامه می‌شود. 

براساس اعلام ستاد ارتحال آیت‌اله حاج سید صابر جباری، مراسم سوم و هفتم امام جمعه فقید بهشهر نیز ۹ صبح جمعه ۱۴ شهریورماه در مصلای جمعه برگزار می‌شود. آیت‌اله سیدصابر جباری، امام جمعه بهشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بامداد روز دوشنبه ساعاتي پس از اقامه نماز صبح براثر ايست قلبي در سن ۷۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

آیت‌الله سید صابر جباری، روز دوشنبه، ساعاتی پس از اقامه نماز صبح، بر اثر ایست قلبی و در سن 76 سالگی، دار فانی را وداع گفت. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930611001787#sthash.utYzRJIz.dpuf

 

ارتحال عالم رباني حضرت آيت اله حاج سيدصابر جباري

خبرگزاری فارس: وداع با پیکر سیدالعلمای مازندران در بهشهر

ارتحال عالم رباني استاد فرهيخته كلاس و حوزه مبارز پرتلاش دوران انقلاب و دفاع مقدس يار ديرين امام و رهبري سنگربان نماز جمعه حضرت آيت اله حاج سيدصابر جباري نماينده محترم مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه محترم شهرستان بهشهر را به مردم ولايتمدار و شهيدپرور شهرستان بهشهر و حومه تسليت عرض مي نماييم از خداوند منان علو درجات و غفران رحمت واسعه براي آن عالم عامل را مسئلت داريم .

 

راه اندازي وبلاگ پايگاه مقاومت بسيج ثارالله روستاي للـه مرز

آدرس وبلاگ بشرح ذيل مي باشد : www.lalehmarzsarallh.blogfa.com

بيست و ششمين يادواره شهداي روستاي للـه مرز بهمن 92

ﺁن دسته که فارغ ز عــلایق رفتند                                               پیوسته بـه دنبال حقایــق رفتند

پاکیزه تـــر از شکوفه ها روییدن                                               با جامه ی خونین چو شقایق رفتن

بسم الله الرحمن الرحیم

«و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل‌الله اموت بل احیاء ولکن لا تشعرون»

( کسی را که در راه خدا کشته شد، مرده نپندارید، بلکه او زنده جاویـد است، ولیکن شما ایـن حقیقت را نخواهید یافت.)

به نام زیبای هستی                     سلام برشهیدان
همانهائی که نام مبارکشان قوّت قلب گل لاله است،
کسانی که ترنّم گفته هاشان زینت بخش فکه ، طلائیه و مجنون
و لطافت کلامشان نوازشگر آسمان شهر می شد .
آنهائی که با سلامی معطّر به عطر چفیه یکدیگر را ملاقات،
و با درودی مصفّا به صفای یاعلی همديگر را بدرقه میکردند.
آری سلام بر شهدا

درگشت مرحومه شادروان خانم حاجیه سکینه محمدزاده تیلکی

 

مرحومه شادروان خانم حاجیه سکینه محمدزاده تیلکی فرزند بابا و همسر حاج بهلول بیابانی تیلکی پس از چند ماه بیماری دارفانی را وداع گفت مراسم تشیع از ساعت ۱۸ عصر روز دوشنبه مورخه ۲۸/۰۵/۱۳۹۲ با حضور مردم شریف و عزیز و دوستان و آشنایان از راه های دور و نزدیک برگزار و سپس در گلزار شهدای روستای حسین آباد به خاک سپرده شد از طرف خانواده محترم بیابانی اعلام گردید مراسم سومین و هفتمین روز  درگذشت آن مادر سفرکرده روز پنجشنبه ۳۱/۰۵/۱۳۹۲ از ساعت ۱۵ الی ۱۸ عصر در مسجد موسی بن جعفر (ع) روستای للة مرز با اجرای برنامه های جزوه خوانی مداحی و سخنرانی منعقد می باشد از همه عزیزان در این مراسم دعوت بعمل آمد .

انجمن فرهنگی روستای للـه مرز این مصیبت وارده را به خانواده و بستگان خصوصا" فرزندان بویژه به همسر بزرگوارش حاج بهلول بیابانی و پسران گرامش محمدرضا - احمد-  کربلایی ابوالقاسم - مهدی و کربلایی مجید بیابانی تسلیت گفته و از خداوند صبر و اجر جزیل برای بازماندگان و غفران رحمت واسعه برای آن مادر سفرکرده مسئلت می نماید .

همچنین مراتب تقدیر و تشکر فراوان بخاطر شیوه برگزاری مراسم سوم و هفتم که برای اولین بار در منطقه و در واقع عمل به سنت نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت (ع) می باشد توسط این خانواده اجرا می شود را داشته و اظهار امیدواری می نماییم کماکان در آینده شاهد چنین حرکت خوب و خداپسندانه باشیم خداوند به همه جزای خیر عنایت بفرماید .