روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا
روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا

برگزاری جلسات هم اندیشی با همت شورای اسلامی روستای قره تپه

 

 با عنایت به شرایط و وضعیت خاص و حاکم بر جامعه و جوامع کوچک از قبیل روستا ها و ...، دیگر عصر "باری به هرجهت بودن "و "هرچه بادا باد" و به روزمرگی افتادن کارها گذشته است . 

امروزه جهت پیشبرد کارها و در راستای رسیدن به هدف معقول و مناسب ، بایستی با تدبیر ، عقلانیت و تفکر و همچنین با نظری ویژه به آیه شریفه "و امرهم شورا بینهم" که امر شور و مشورت را به عنوان یک امر مستمر در زندگی انسان ها گوشزد می کند حرکت و طی مسیر نمود.     

ادامه مطلب ...

دل نوشت ....

با سلام و احترام ؛ 

  من در مسیر به روزگردانی این وبلاگ بعضا با اعتراض به حق بعضی از دوستان و هم محلی های عزیز به خاطر عدم نمایش تصاویر بعضی از قسمت های دیگر قره تپه  مواجه شدم و در بعضی از کامنتها محکوم شدم به درج تصاویر زیادی از گیلک محله و عدم استفاده از عکسهایی از قسمت اوغان محله . 

بنده به رسم ادب و ضمن احترام به نظر نفر به نفر شما دوستان و بازدید کنندگان گرامی که از دلائل مهم و دلگرمی به روزگردانی این وبلاگ هستید، رسما عذرخواهی نموده و اعلام می نمایم که قصد بنده نمایش و معرفی کل قره تپه ست و اگر قصوری در این امر صورت گرفته به یقین عمدی نبوده و نخواهد بود و بایستی عرض کنم که غلط نویسی طبیعت کار  املاء نویس است و  همچنین بخشش از خصلت های نیک بزرگان و شما نیز به بزرگی خود ببخشید.  

ضمنا از دقت نظر شما و حس مالکیتی که نسبت به این وبلاگ داشته و دارید تقدیر و تشکر می کنم. 

جسارتا از آنجایی که بنده کمتر از شما توفیق حضور در قره تپه را دارم ، از شما دوستان عزیز تقاضا دارم که از محله ها و قسمتهای مختلف قره تپه عکسبرداری نمائید و یا مطالبی را محیا فرموده  و برایم به آدرس جی میل  sohrabi.rms@gmail.com  ارسال فرمائید . 

من به شما قول خواهم داد که مطالب ارسالی از جانب شما ، حتما با نام و مشخصات خودتان ثبت و درج خواهد شد. 

 

با تقدیم بهترین درودها 

محمدرضا سهرابی قره تپه

خانه قرآن بلال حبشی

  

 خانه قرآن حضرت بلال حبشی در سال 1390 به همت جناب آقای مولوی خیرالله یعقوبی (امام جماعت اهل سنت) و با اخذ مجوز از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر در روستای قره تپه راه اندازی و تاکنون ادامه راه داده و انشاالله با هدف ترویج و آموزش فرهنگ شایسته قرآنی و تربیت حافظان و قاریان و فرزندانی با نور و معنویت قرآنی ادامه طریق خواهد داد. 

جا دارد از همت این برادر دینی ارزشمند به شیوه ای شایسته تقدیر و تشکر گردد. 

ما می دانیم که در این عرصه کارزار که دین فریبی و دین گریزی به یک مد اجتماعی مبدل شده تنها پناهگاه ما و فرزندانمان ان دو چیزیست که حضرت محمد (ص)  در حدیث ثقلین ما را به آن سفارش فرمودند: 

 1 - کتاب خدا (قرآن)    2-عترت 

 این دو در حدیث ثقلین که حدیثی معتبر و متفق علیه بین علما شیعه وسنی بوده و نقل آن بین شیعه و اهل سنت به حد تواتر رسیده است به ما سفارش شده است.

قال رسول الله ص : إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا أَبَداً مَعَاشِرَ النَّاسِ إِنِّی مُنْذِرٌ وَ عَلِیٌّ هَادٍ وَ الْعَاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ .

"مستدرک الوسائل ج 11ص 372 "

قال رسول الله ص : إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثِّقْلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ

"وسائل الشیعه ج 27 ص 3"

 

 حال بدینوسیله ، مدیریت این وبلاگ ، ضمن عرض خداقوت و دست مریزاد مراتب تشکر و قدردانی خود را اعلام می دارد. 

بازسازی نمای بیرونی مسجد حضرت ولی عصر(عج) و مقایسه با قبل ...

 

 عکس قدیمی  

 

 

و اما تصاویری از مسجد بعد از بازسازی و تعمیر:

 

 

 درب ورودی مسجد  

 

 

 نمایی از حیاط مسجد 

 

 

 نمایی از حیاط مسجد 

 

شاید براتون جالب باشه این جمله ........

یه جمله خارج از محتوای وبلاگ...


تو دنیای به این بزرگی..
فقط پدر مادر هستند که حاضراً مثل پاک کن، خودشون رو کوچیک کنند تا اشتباهات ما را پاک کنند...