روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا
روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا

یادواره 10 شهید قره تپه برگزار شد

 مراسم ششمین یادواره 10شهید والا مقام روستای قره تپه با محوریت وحدت، در مسجد خاتم الانبیاء (ص)برادران اهل سنت روستای قره تپه در ساعت 6:50 عصر  روز شنبه بیست و دوم آذرماه مقارن با روز اربعین سیدالشهداء(ع) ، با تلاوتی چند از آیات قرآن مجید و سپس نماهنگ و سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آغاز شد.  

بعد از تلاوت قرآن مجید و ...   امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء برادران اهل تسنن جناب مولوی خیرالله یعقوبی ضمن خیرمقدم به میهمانان ،چند دقیقه ای را در راستای مقام و جایگاه شهداء به استناد آیات و روایات ایراد فرمودند. 

سپس سخنران یادواره جناب حجت الاسلام قلی پور امام جمعه شهرستان جویبار در چهل دقیقه مباحثی را در راستای اهداف یادواره و تاکید بر وحدت مسلمین و چنگ زدن به ریسمان الهی مطرح نمودند. 

در ادامه نیز مداح ارزشی و گرانقدر بهشهری جناب حاج حسین دانشمند محفل و مجلس را با ذکر مصیبت اهل بیت (ع) مزین نمودند .

این یادواره که ششمین یادواره گرامیداشت 10آلاله پر پر شده روستای قره تپه بود، با حضور گرم و صمیمی خانواده محترم شهداء،اهالی محترم روستای قره تپه، جمعی از مسئولین شهرستانی و میهمانانی از بهشهر و روستا های اطراف با برنامه هایی متنوع و اثرگذار برگزار شد و در ساعت 9:50 بعد از پذیرایی شام از میهمانان با کیفیت قابل قبول به اتمام رسید. 

 

   

   

  

 

 

 

منتظر شما خواهیم ماند....

دعوتنامه  ؛ 

شما هم دعوتید ...

پیامی از بازدید کننده محترم ...

سلام عرض می کنم جناب سهرابی قره تپه 

دانشجوی ترم سوم کارشناسی ارشد رشته مطالعات معماری ایران در دانشگاه هنر اصفهان هستم 
در حال پژوهش تاریخی و معماری بر روی عمارت افغان نژاد هستم. 
حدود یک ماه پیش بازدیدی از بنا داشتم و سپس به بررسی هایی در خصوص بنا پرداختم. 
نیازمند صحبت با افراد مطلع هستم تا به سوالاتی مانند انگیزه های ساخت بنا، نحوه زندگی در ساختمان ها، روند تخریب های صورت گرفته و علل آنها ...پاسخ داده شود. 
به احتمال بسیار زیاد یکی از روزهای هفته ی آتی به مازندران و قره تپه خواهم آمد. خوشحال می شوم در صورتی که می توانید کمکی به بنده بکنید، من را مطلع کنید. 

با تقدیم احترامات 
محمّدامین فروتن 

پاسخ:
جناب آقای فروتن
با سلام و احترام؛
بنده در حد توان آمادگی همکاری با شما جهت انجام مراحل پژوهشی و تحقیقاتی اشاره شده  را دارم و در صورت نیاز ارتباط شما با مطلعین محلی راجع به بنای مذکور را برقرار خواهم کرد و شما هم انشاالله بعد از اتمام این پروژه تحقیقاتی و پژوهشی یک نسخه از آن را به عنوان یادگار در اختیار این وبلاگ قرار دهید.


خبری خارج از محتوای وبلاگ ...

خبری خارج از محتوای وبلاگ ...

خانه‌تان آباد...

دیگر هیچ خانه‌ای در این محل "سیگنال سمی" ندارد

برخی شبکه های ماهواره‌ای که امروز به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای ضدفرهنگی مبدل شده اند، به شدت سعی در تخریب بنیان خانواده ها دارند.


دیگر هیچ خانه‌ای در این محل

به گزارش خط امید بهشهر _ در یکی از روستاهای شهرستان میاندورود، پایگاه بسیجی وجود دارد که بسیجیان آن با فعالیت های شبانه‌روزی فرهنگی‌ توانستند تعداد ماهواره های این روستا را به صفر برسانند.

مهدی اسفندیاری، در رابطه با اقدامات فرهنگی این پایگاه اظهار داشت: هر هفته دعای کمیل و ندبه و همچنین صبح جمعه نشست تربیتی و اخلاقی هیئت منتظران موعود در این روستا برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هر ماه جلسه فرهنگی با حضور اعضای محل برگزار می شود، افزود: در این جلسه موضوعات فرهنگی روستا و همچنین گریزی به مسائل فرهنگی منطقه و کشور زده می شود و چالش ها و آسیب های روز بررسی می شود.

فرمانده پایگاه امام حسین(ع) روستای برگه، درباره برنامه‌ریزی فرهنگی برای توجیه خانواده ها نسبت به ماهواره، بیان داشت: در جلساتی ویژه موضوع امر به معروف و نهی از منکر و معضل ماهواره با حضور خانواده ها بررسی می شود.

اسفندیاری گفت: در این جلسات با مشورت و همکاری اهالی تصمیم می گیریم با خانواده هایی که ماهواره دارند صحبت کنیم و آنها را در جهت جمع آوری آن ترغیب کنیم.

وی ادامه داد: با فعال‌سازی شورای امر به معروف در حوزه استخفاظی پایگاه امام حسین(ع)، الحمدلله در منزل هیچ خانواده ای در روستای برگه ماهواره وجود ندارد.

فرمانده پایگاه امام حسین(ع) روستای برگه خاطرنشان کرد: در توجیه خانواده ها از وجود روحانیون و افراد متخصص در این حوزه استفاده می کنیم و مضرات و پیامدهای ماهواره را برای آنها تشریح می کنیم.

اسفندیاری در پایان تصریح کرد: خوشبختانه خانواده های فهیم روستای برگه ماهواره‌ها را تحویل دادند و هم‌اکنون این روستا از ماهواره، "پاک" است.


منبع : بلاغ

در صحرای قره تپه یک صیاد غیرمجاز اهل بوشهر دستگیر شد

به گزارش مهندس زمان رضااحمدی ریاست محترم اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر صبح امروز در یک عملیات غافلگیرانه در صحرای قره تپه یک صیاد غیرمجاز اهل بوشهر را که اقدام به صید غیر مجاز دو بهله دلیجه و هفت قطعه قمری کرده بود را دستگیر و ادوات جرم صید غیرمجاز بازهای شکاری(حمایت شده) این صیاد ضبط گردید و پس از تنظیم صورتجلسه،این پرونده تخلف به مراجع قضایی ارسال شد.


جاده زاغمرز باز هم حادثه آفرید

جاده زاغمرز باز هم حادثه آفرید

برخورد یک دستگاه پراید و یک دستگاه خودرو کاپرا در جاده بهشهر به زاغمرز ، به فوت سرنشین پراید و مصدوم شدن 5 تن دیگر انجامید.

جاده زاغمرز باز هم حادثه آفرید

عصر روز گذشته یک دستگاه پراید که از بهشهر به سمت زاغمرز در حرکت بود در 3 کیلومتری آغازین جاده بعلت انحراف به چپ با یک دستگاه کاپرا برخورد کرد که منجر به کشته شدن یکی از سرنشینان پراید به نام "محمد میری" 47 ساله و زخمی شدن راننده و دیگر سرنشینان آن شد.

 

محور مواصلاتی بهشهر به بندر امیر آباد که مردم بومی از آن به عنوان جاده زاغمرز یاد می کنند، یکی از پرترددترین جاده های استان است که روزانه شاهد عبور خودروهای سبک و سنگین زیادی در خود است.

 

به گزارش شاهدان عینی با وجود اینکه این حادثه در 3 کیلومتری ابتدایی جاده به وقوع پیوست اما تنها مامورین آتش نشانی بودند که خود را در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رساندند و اورژانس و آمبولانس با تاخیر زیادی در محل حاضر شدند که بدلیل کمبود آمبولانس مجبور به استفاده از ظرفیت های اورژانس زاغمرز و شهرستان نکا گشتند.

 

سالهاست که صحبت از تعریض و بهسازی محور بهشهر به بندر امیرآباد به میان می آید اما متاسفانه سهم مردم از این پروژه صرفا حوادث تالخ و ناگوار است.

 

گفتنی است  مرحوم حضرت آیت الله جباری امام جمعه فقید بهشهر بارها در خطبه های نماز جمعه، نسبت به کندی پیشرفت پروژه تعریض جاده ی بهشهر به بندر امیرآباد انتقاد کرده و از این محور مواصلاتی به عنوان جاده مرگ یاد کرند.

 

به نظر می رسد شایسته باشد با توجه به کندی پیشرفت پروژه ی بهسازی محور مواصلاتی بهشهر به بندر امیرآباد، مسئولین امر نسبت به تجهیز مراکز درمانی منطقه به امکانات اورژانسی اقدام نمایند تا نبود امکانات کمک های اولیه و درمانی عامل مضاعفی در تلافات جانی نباشند.


 منبع : خط امید بهشهر