روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا
روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا

پسوند خوب است یا بد؟؟؟؟؟؟

پسوند در انتهای نام خانوادگی هر فرد حکایت از آنیت و تعلق وی به محل و مکانی ست که یا در آنجا به دنیا آمده و بزرگ شده است و یا اینکه اجداد وی در آن مکان حضور داشته و قبل از تولد فرد از آن محل رخت سفر بربسته و مهاجرت نمودند که باز هم دلالت بر تعلق نیاکانش به آن مکان یا محل دارد. 

 تعصب و اعتقاد به ماندگاری آن (پسوند) ، در انتهای نام خانوادگی، در افرادی وجود دارد و در افرادی هم بنا به نوع زندگی، و خصوصیات فردی و دیدگاه های و تفکرات خانوادگی و ... وجود ندارد و فرد بعضا اقدام به حذف آن می نماید. 

 

بازتاب دید گاه ها در تحقیقات میدانی (مخالف):  

 - من در محله و شهر دیگری به دنیا آمدم و حتی یک بار هم آنجا را ندیدم و پس چرا باید آن را به همراه مشخصات فردی ام یدک بکشم؟ 

- من دانشجوی ..... هستم و هرگاه استاد به هنگام انجام حضور و غیاب به اسم من می رسد پسوند مرا خطاب می کند که برایم زجر آور است و ... 

- چه لزومی دارد که دیگران بدانند که ما از کجائیم و برفرض دانستن آن چه مشکلی را حل می کند؟ من که اعتقادی ندارم و... 

- نام و نام خانوادگی من با همراهی پسوند، به هنگام نگارش طولانی شده و در حد تریلی ارسطو می شود.... 

- ساکنین آن مکان انسانهای ساده زیست و بی سواد و .... هستند و من نمی خواهم به مانند آنها دیده شوم  

- حضور پسوند در مشخصات فردی من احتمال ضربه به موقعیت اجتماعی مرا به دنبال دارد 

  

بازتاب دید گاه ها در تحقیقات میدانی (موافق): 

- به آن افتخار می کنم و با علاقه مندی زیاد از آن یاد می کنم 

- درسته که من انجا را ندیدم ولی جزئی از تاریخ زندگی من و اجدادم است 

- من در آنجا بزرگ شدم و اگر بزرگترین فرد از لحاظ جایگاه اجتماعی هم شوم هرگز فراموش نخواهم کرد که از کجایم... 

- پسوند هم جزئی از مشخصات فردی من است لزومی به خذف آن نمی بینم 

- من با پسوند به جایی وصل می شوم و این برایم لذت بخش است و از فامیلی های بدون هویت و پسوند خوشم نمی آید 

- کشور ما پهناور است و بطبع فامیلی های مشترک در شهر ها و استانهای دیگر به وفور یافت می شود و با پسوند می توان آنها را از هم تمیز داد و ... 

- چطور ما به ایرانی بودنمان افتخار می کنیم در صورتی که ما را تروریست می خوانند و چطور نسبت به استان و شهرمان تعصب داریم و چطور به فامیل خود علاقه مندیم. پس باید قبول کنیم که آن هم خارج از موارد گفته شده نیست و ... 

- همانگونه که برای بدست آوردن طول قد خود، ابتدای متر را روی "خط صفر "یعنی زمینی که روی آن ایستاده ایم می گذاریم و انتهای آن را بالای سر خود و مثلا می گوئیم قد ما 175 سانتیمتر از نقطه صفر تا انتهای بالای سر ماست پس همانطور هم که اگر به جایگاه اجتماعی مناسبی رسیدیم بایستی درصد رشدمان را از مکان و زمان شروع محاسبه و بررسی کنیم و ... 

 

 نظر شما راجع به پسوند چیست؟  

                                               پسوند خوب است یا بد؟؟؟؟؟؟  

در قسمت نظرات و یا به آدرس زیر پاسخ خود را ارسال فرمائید.

Email: sohrabi.rms@gmail.com 

نظرات 15 + ارسال نظر
sahel یکشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 16:55 http://sahel17@yahoo.com

ah badam miad

sahel یکشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 16:42 http://sahel17@yahoo.com

ah badam miad

مسدوره جمعه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 18:52

سهرابی چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:17

من روش خیلی حساسم و هر جا اگر سهرابی رو تنها بخونند میگم قره تپه رو هم بگید.
ما سهرابی ها اینیم دیگه

متشکرم آقا/خانم سهرابی.

رها شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:44 http://baran &gha3edac

سلام
اقارضا من خودم خیلی زیاد به روستاتون اومدم وباروستاتون اشنایی دارم برای کارم که اقای سهرابی در جریان هستن میخواستم که کسی لطف نکرد ومن خودم عکس پیداکردم.

سهیل عرب پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:02

سلام وبلاگت علیه و خیلی خوشم امد.
و اما در مورد سوال باید بگویم که پسوند هم جزئی از اسم است و با پاک کردن آن هیچ اتفاق خوبی برای پاک کننده نمی افتد بلکه باعث کسر شان ایشان است.
در نهایت باز هم تشکر می کنم

محمد جواد چهارشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 16:39 http://abi-asemoni.mihanblog.com

سلام
کی گفته بده؟
مشخص کننده هویت و ریشه ماست.
هرچی هم پیشرفت کنیم نباید فراموش کنی که مثلا تو هم یه روستایی بودی یا پدرت یه روستایی بود.
دوستدار شما جواد

خانم م ک چهارشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 13:25

دلیلی نمی بینم پسوندمو نگه دارم.
مردم رفتن کره ماه و شما هنوز ......... برات متاسفم آقای سهرابی

عاشق قره تپه چهارشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:11

متنفرم از افرادی مه پسوند رو حذف میکنن.
تازه به دوران رسیدن ظاهرا

حمیدرضا سه‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 13:14

پسوند عالیه و خذف اون بیانگر کمبوده

رضا دوشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 22:52 http://abiasemoni

رهاجون خیلی برات مهمه که عکس روستامنوببینی؟؟؟؟؟

سربازان سایبری دوشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 15:07 http://sarbaz59.tk

خیلی هم خوبه پسوند

م.س.قره تپه جمعه 15 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 19:54

چه بدی دارد خوب است

رها جمعه 15 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:57

سلام.
ببخشید میشه عکس کلی از روستای قره تپه که بیشتر روستا رونشون بده در وبلاگتون قرار بدید خیلی ضروریه.مرسی.

دانلود فایل و تحقیق دوشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 14:59 http://majmue.ir

سلام وبلاگ خیلی خوبی داری به ما هم سر بزن و اگه خواستی منو لینک کن و بهم خبر بده منم لینکت کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد