روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا
روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا

قره تپه روستایی زیبا در بهشهر مازندران

اخیرا طی جستجوهای بسیاری که توسط موتورهای جستجو در فضای مجازی اینترنت داشتم به مطلبی از روستای قره تپه در سایت شهر خبر(بزرگترین خبرگزاری فارسی زبان و باشگاه خبرنگاران) برخوردم که مطلب درج شده عینا برگرفته از وبلاگ روستای قره تپه بود که متاسفانه با رعایت نکردن اصل امانت داری و عدم ذکر منبع ُ اقدام به درج مطالب  تحت عنوان قره تپه روستایی زیبا در بهشهر مازندران نمود و  شما را با وارد شدن به آدرس آورده در ذیل دعوت به بازدید از مطلب مذکور مینمایم. 

http://www.shahrekhabar.com/economic/1373745000170310 

 

این روستا از نظر موقعیت جغرافیایی در سیزده کیلومتری شمال غرب بهشهر و اولین روستای در مسیر جاده بهشهر به دریا بعد از شهرک صنعتی بهشهر قرارگرفته است. مساحت کلی روستا با احتساب زمینهای مزروعی و مراتع به ۶۰۰۰ هکتار میرسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران روستای قره تپه از توابع شهرستان بهشهر از استان مازندران می باشد.

این روستا از نظر موقعیت جغرافیایی در سیزده کیلومتری شمال غرب بهشهر و اولین روستای در مسیر جاده بهشهر به دریا بعد از شهرک صنعتی بهشهر قرارگرفته است.

**چشم انداز روستا

زمینهای زراعی این روستا از سمت شمال به شبه جزیره میانکاله منتهی می شود و دارای چشم انداز بسیار زیبایی ست و همچنین محل آمد و شد پرندگان زیبایی چون غاز و قو و اردک صحرایی و غیره هم هست که به شکارگاه شکارچیان روستا نیز تبدیل شده و بعضا مقداری از هزینه های زندگی خود را از شکار و فروش پرندگان و ماهیان صید شده تامین می کنند.

این روستا از سمت غرب به زمینهای زراعی روستای حسین آباد و از جنوب به زمینهای زراعی روستای گرجی محله و کوهستان و رستم کلا منتهی می شود .

در مرکزیت روستا تپه ای قرار دارد که حسینیه شهداء بر رویش احداث گردیده و مشرف به کل محل است و همانند نگینی قره تپه را از دیگر روستاهها متمایز کرده است. و همچنین دارای دو قبرستان است که یکی در قسمت گیلک محله قرار گرفته که آرامگاه ده تن از آلاله های گلگون کفن روستا در آن است و همچنین محل دفن اهالی شیعه و بعضا سنی و قبرستان دیگر در فاصله تقریبا دو کیلو متری روستا به سمت روستای گرجی محله است که در آنجا نیز آرامگاه سید بزرگواری به نام (سیدآقا) است.


**فعالیت اقتصادی مردم روستا

شغل غالب مردم روستا کشاورزی بوده و با توجه به شرایط خاص آب و خاک منطقه محصولاتی چون پنبه گندم جو کلزا آفتابگردان هندوانه خربزه کشت می شود . و عده ای هم علاوه بر کشاورزی به شغل شریف دامداری هم اشتغال دارند.

البته ناگفته نماند که تعداد زیادی از افراد هم روستایی دارای تحصیلات عالیه بوده و در ادارات و نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش - اداره ثبت و احوال - اداره ثبت اسناد - اداره تامین اجتماعی - شهرداری - اداره برق - نیروگاه تولید برق - اداره جهاد کشاورزی - سپاه پاسداران - اداره راه و ترابری - بانک ها - بندر امیر آباد - کارخانه کشتی سازی - اداره راه آهن - شرکت گاز - کمیته امداد امام - بنیاد جانبازان و ایثارگران - بنیاد شهید - نیروهای نظامی و انتظامی - شرکت نفت و… مشغول به کار هستند.

و همچنین بعضا به شغلهای مهندسی و بعضا کارگری در غالب شرکتهای خصوصی و پیمانکاری وغیره مشغول هستند که این نفرات از نقاط قوت روستا محسوب می شوند .

**جغرافیای مردمی روستا

مطلب قابل ملاحظه اینکه در این روستا جمعیتی بالغ بر ۲۰۰۰نفر با حدود ۵۵۰ خانوار جمعیت زندگی می کنند که مذهب ۳۵ درصد روستا شیعه بوده و مابقی از برادران اهل تسنن هستند . که مصداق برابری و برادری و اتحاد را می توان در این روستا به وضوح مشاهده کرد . به طوری هر دو فرقه به راحتی پیمان خویشاوندی را با ازدواج دختران و پسرانشان با یکدیگر بوجود می آورند و به اصول و عقاید همدیگر احترام می گذارند.

**محله های قدیمی روستا میراث گردشگری

در حالت کلی این روستا از دو محله به نامهای ۱- گیلک محله (شیعه نشین) و ۲- آغون محله (سنی نشین) تشکیل شده و در مجموع اهالی این روستا از چهار طایفه تشکیل شده است .
انتهای پیام/
نظرات 2 + ارسال نظر
کارشناسی ارشد فراگیر یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:25 http://shop.hamisheonline.com

سلام
آیا قصد آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را دارید ؟
آیا می دانید خیلی از داوطلبانی که قبول شده اند از ما مشاوره و برنامه ریزی درسی رایگان گرفته اند ؟
آیا می دانید در وب سایت همیشه آنلاین تنها وب سایت قدرتمند در زمینه ارائه خدمات رایگان کنکور ارشد فراگیر به تمام سوالات شما پاسخ داده می شود ؟
آیا می دانید همیشه آنلاین متشکل از گروه بزرگ فارغ التحصیلان ارشد فراگیر پیام نور است ؟
آیا می دانید همیشه آنلاین در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور مشاوره رایگان می دهد ؟
تا یادم نرفته بگم زمان ثبت نام آزمون ارشد فراگیر سال 92 در هفته اول مهرماه می باشد
پس به سایت ما بیایید و از امکانات ما استفاده نمایید
در صورت تمایل ما را با نام " مشاوره رایگان کنکور ارشد فراگیر" لینک نمایید تا بازدید کنندگان شما نیز از خدمات ما استفاده نمایند

دوستدار شما سروناز

www.iramit.net/irabest یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:19 http://www.iramit.net/irabest

جشنواره انتخاب وبلاگ برتر

http://www.iramit.net/irabest

جای شما در بین سایتها و وبلاگهای برتر خالیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد