روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا
روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا

خبر افزایش کرایه 47 درصدی بهشهر - قره تپه

به گزارش خط امید، تعدادی از اهالی روستای امیرآباد طی تماس‌های تلفنی مکرر با دفتر سایت خبری تحلیلی خط امید بهشهر از افزایش 63 درصدی کرایه خودروهای مسافربری نسبت به روستاهای اطراف، شکایت کردند.

طبق گفته‌های اهالی این روستا قبل از شروع سال جدید رانندهای خطی مسیر بهشهر به زاغمرز اقدام به افزایش نرخ کرایه کردند که پس از اعتراض دهیار و مردم روستای امیرآباد قیمت‌ها به حالت قبل برگشت اما از 22 فروردین سال 94 دوباره قیمت‌ها افزایش پیدا کرد.

بنابر این گزارش کرایه‌ روستاهای قره‌تپه، حسین‌آباد، و زاغمرز بین 20 تا ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد اما مردم روستای امیرآباد با توجه به فاصله 5 کیلومتری با زاغمرز و فاصله 7 کیلومتری با حسین آباد با افزایش 63درصدی نرخ کرایه خودروهای خطی مواجه شدند.

به طور مثال کرایه روستای قره‌تپه از 1۵00 تومان به 2200 ، روستای حسین‌آباد از 2000 تومان به 2700 و روستای زاغمرز از 3000 تومان به 3600 تومان افزایش پیدا کرد، اما کرایه روستای امیرآباد که قبل از گرانی 2200 تومان بود با رشد 63 درصد و افزایش 1400 تومانی، 3600 تومان شد.  

یعنی قره تپه 47 درصد افزایش - حسین آباد 35درصد افزایش - امیرآباد 63درصد افزایش - زاغمرز 20درصد افزایش 

یکی از اهالی این روستا در گفتگو با خبرنگار خط امید گفت: متاسفانه رانندگان این خط، کرایه 3600 تومانی زاغمرز را، از مردم روستای امیرآباد می‌گیرند و وقتی اعتراض می‌کنیم در پاسخ به اعتراض ما بهانه‌های همیشگی کم شدن سهمیه بنزین، هزینه زیاد نگهداری خوردو، خطر جاده و ... را به میان می کشند.

وی افزود: پس از اعتراض‌های زیاد اهالی، این بهانه را آوردند که اواسط سال گذشته دستور افزایش نرخ کرایه آمد اما اضافه نکردیم، سال جدید که دستور افزایش نرخ کرایه آمد، نرخ جدید را همراه با سال قبل محاسبه و اضافه کردیم.

پیگیری‌های خبرنگار ما حاکی از این است که در سال 94 هیچ گونه افزایش نرخ کرایه ابلاغ نشده است و تنها افزایش، مربوط به دیماه سال 93 بود که مقرر شد پس از تعطیلات موروز اعمال شود.

پس از پیگیری‌های سایت خبری تحلیلی خط امید متوجه شدیم شرکت‌های مسافربری بین شهری هیچ گونه مسئولی در شهرستان ندارند و زیر نظر مستقیم اداره کل پایانه‌های استان مازندران هستند که این پایانه در چهار شهر ساری، بابل، نوشهر و نکا دارای نمایندگی است.

نکته قابل توجه و مهم این است که خودروهای خطی مسیر بهشهر به زاغمرز پس از ساعت 17 هیچ گونه خدماتی به مسافران، ارائه نمی کنند و این امر باعث شده مردم این مناطق از خودروهای شخصی استفاده کنند که طبعات امنیتی و اجتماعی خاصی را به دنبال خواهد داشت.

نظرات 1 + ارسال نظر
بسیج سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 00:16 http://basijgharehtapeh.blogfa.com

افتخار آفرینی نوجوان قره تپه ایی در مسابقات تکواندو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد