روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا
روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا

11شکارچی متخلف منطقه حفاظت شده میانکاله بهشهر(قره تپه) دستگیر شدند

11 شکارچی متخلف منطقه حفاظت شده میانکاله بهشهر(قره تپه) دستگیر شدند

ساری – ایرنا – رییس اداره محیط زیست بهشهر گفت : ماموران حفاظت از عرصه های محیط زیست این شهرستان 11 شکارچی متخلف منطقه حفاظت شده میانکاله بهشهر را دستگیر کردند . 

ˈ زمان رضا احمدی ˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : این شکارچیان روز جمعه در ضلع شرقی محدوده روستای قره تپه که بخشی از اراضی متعلق به میانکاله است، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند .

وی بیان کرد : از این افراد ، چندین دام صیادی و غیرمجاز مخصوص شکار پرندگان حفاظت شده در منطقه میانکاله کشف و ضبط شد .

رییس اداره محیط زیست بهشهر کمبود نیرو و امکانات را مهمترین مشکل و چالش این اداره در برخورد با متجاوزان و متخلفان بخصوص در پناهگاه حیات وحش میانکاله دانست .

احمدی ادامه داد : پهنه بیش از 68 هزار هکتاری میانکاله فقط با شش مامور در هر نوبت مراقبت می شود که این تعداد نیرو در کنار امکانات معدود و بسیار اندک موجود ، جوابگوی تعدد تخلفات نیست .

وی بیان کرد : 45 هزار هکتار از مساحت میانکاله ، خلیج و تالاب است و نمی توان با امکانات قدیمی با شکارچیان و تجاوزگران به این عرصه مقابله کرد .

رییس اداره حفاظت از محیط زیست بهشهر افزود : محیط بسیار مطلوب و امن میانکاله ، موجب ایجاد رغبت در پرندگان برای زمستان گذاری در این منطقه شده است و در حال حاضر نیمی از پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی که به ایران می آیند ، میانکاله را برای زمستان گذرانی انتخاب می کنند .

احمدی ادامه داد : یکی از راه های حفاظت بیشتر از پرندگان این منطقه ، اجرای هر چه سریعتر طرح جامع میانکاله است که با توجه به پایان مطالعات مقدماتی ، اجرای آن در آینده ای نزدیک مورد انتظار دوستداران محیط زیست است .

وی گفت : با اجرای این طرح و تقسیم میانکاله به بخش های گوناگون از جمله بخش امن و گردشگری ، گردشگران و طبیعت گردان بدون داشتن مجوز حق ورود به محل زندگی و زمستان گذرانی پرندگان را ندارند .

رییس اداره حفاظت از محیط زیست بهشهر بیان کرد : در حال حاضر و به دلیل مشخص نشدن دقیق محدوده های این پناهگاه ، همه کسانی که وارد میانکاله می شوند قابلیت ورود به عرصه های امن پرندگان را دارند که کمبود نفرات و نیروهای محیط زیست ، این مشکل را تشدید می کند .

احمدی اظهار کرد : با اجرای کامل طرح جامع میانکاله ، ورود گردشگران به این منطقه ضابطه مند شده و حتی می توان در برخی روزها ، به تعداد مشخصی از گردشگران اجازه بازدید و حضور در این منطقه را داد .

وی گفت : در حال حاضر فقط در شهرستان بهشهر ، 524 نفر پروانه شکار دارند که کنترل این تعداد شکارچی به همراه دیگر شکارچیانی که از شهرهای دیگر در منطقه حاضر می شوند ، کار بسیار سخت و دشواری است .

وی همچنین از دستگیری 2 شکارچی حرفه ای میانکاله در محدوده شهرستان بندرگز خبر داد و گفت : این دو شکارچی که پرندگان حفاظت شده را زنده گیری و در بازار شهرهای بابل ، بلبلسر ، فریدونکنار و شهرهای استان گلستان عرضه می کردند ، با حضور به موقع ماموران محیط زیست دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند .ک/3

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد