روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا
روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا

آغاز بکار پروژه تله کابین بهشهردر هفته جاری

فرماندار بهشهر خبر داد

آغاز بکار پروژه تله کابین بهشهردر هفته جاری

محمد تقی نورزاد فرماندار بهشهر از برگزاری مراسم کلنگ زنی و آغاز بکار پروژه تله کابین بهشهر خبر داد.


 

به گزارش خبرنگار خط امید بهشهر آئین کلنگ زنی مجتمع بزرگ تفریحی توریستی و تله کابین بهشهر با حضور استاندار مازندران و امام جمعه شهرستان ، فرماندار و مسئولین شهرستان در مکان کارخانه سنگ شکن بهشهر برگزار شد.

در این مراسم استاندار مازندران گفت: ما به هم استانی های عزیز قول دادیم که با توجه به پتانسیل تفریحی و توریستی مازندران چهره استان را تغییر دهیم تا به موقعیت ممتاز و شرایط خوب استان برسیم.

ربیع فلاح ادامه داد:منطقه بزرگ تفریحی توریستی بهشهر که متاسفانه تا کنون محل دفن زباله بوده توسط سرمایه گذار بخش خصوصی از امروز آغاز به کار خواهد کرد و همه دستگاه ها همکاری های لازم را در این جهت داشتند.

دکتر فلاح در بهشهر افزود : ما به دنبال این هستیم که کل جنگل های استان مازندران با طرح های مدون به مناطق گردشگری تبدیل شود و پروژه تفریحی توریستی شهرستان بهشهر یکی از این نمونه ها است که با پیگیری های نماینده مردم بهشهر جناب آقای دکتر مقیمی و آیت الله جباری امام جمعه شهرستان از امروز شروع به کار خواهد کرد.

وی گفت : امیدواریم این پروژه در 18 ماه آینده به بهره برداری برسد تا شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه زیبا باشیم

به گزارش خبرنگار خط امید بهشهر محمد تقی نورزاد در جلسه شورای اداری شهرستان گفت : مراسم کلنگ زنی پروژه تله کابین بهشهر در روز جمعه برگزار شد. 

رماندار بهشهر افزود: تاییدیه منابع طبیعی در خصوص این پروژه صادر شده است و با اخذ همه مجوزها روز جمعه 16 اسفند ماه با حضور مسئولین شهرستان بهشهر کلنگ این پروژه زده  شد.

نورزاد افزود: پروژه تله کابین بهشهر با سرمایه گزاری بخش خصوصی از مکان کارخانه سنگ شکن تا عباس آباد ساخته خواهد شد و ظرف مدت 18 ماه از زمان کلنگ زنی فاز اول این تله کابین به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: برای ساخت این تله کابین 600 میلیارد ریال هزینه از طریق سرمایه گذار بهشهری مقیم خارج از کشور انجام می شود و با بهره برداری از فاز اول این تله کابین برای 500 نفر اشتغال ایجاد می شود.

به گزارش خط امید بهشهر برای احداث تله کابین در منطقه گردشگرپذیر عباس آباد 2و نیم کیلومتر از مناطق جنگلی در نظر گرفته شده است که دارای 2 ایستگاه در طول مسیر و 40 کابین 8 نفره است و زمان این سفر از مبدا تا مقصد 7 دقیقه و 4 ثانیه است.  

اعظم السادات حسینی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار خط امید بهشهر گفت: پروژه تله کابین بهشهر در چهار محور ورزشی، حمل و نقل تفریحی، میراث فرهنگی ومحور امکانات رفاهی و گردشگری اجرا می گردد بیشترین طول مسیر تله کابین در استان مازندران را تله کابین بهشهر با طول 2500 متر دارا می باشد. 


این استاد دانشگاه بهشهر ادامه داد : با توجه به نگاه ویژه همشهریان عزیز به مقوله حفظ منابع طبیعی و محیط زیست طی مذاکراتی که با پیمانکار و سرمایه گذار این طرح آقای حائری انجام شده مقرر گردید که در طراحی این پروژه حفظ منابع طبیعی و میراث فرهنگی در اولویت قرار گیرد. 


عضو شورای شهر بهشهر در خصوص امکانات این پروژه افزود : در حاشیه ایستگاه پایین، استخر، کارتینگ و امکانات رفاهی دیگر و در حاشیه ایستگاه بالا هتل، رستوران، کلبه های چوبی اقامتی در کنار باغ موزه ، پیست دوچرخه سواری و کالسکه رانی در نظر گرفته شده تا مسافرانی که از نقاط دیگر کشور مهمان بهشهر هستند لحظات خوب و خاطره انگیزی را در کنار مردم بهشهر سپری کنند. 


حسینی زمان ساخت فاز اول این پروژه را 18 ماه اعلام و تصریح کرد : این پروژه دارای چهار فاز با سرمایه 580 میلیارد ریال می باشد که با توسعه طرح تا حدود 800 میلیارد ریال افزایش یافته است و هزینه فاز اول در حدود 220 میلیارد ریال پیش بینی شده است که در سال 94 افتتاح خواهد شد. 


وی ادامه داد : مراسم کلنگ زنی تله کابین بهشهر در منطقه تفریحی عباس آباد روز جمعه مورخ 16/12/92 با حضور مسئولین شهری برگزار  گردید. موافقت اصولی این طرح که هم اکنون اخذ شده گامی مثبت در جهت پیشرفت تحقق این پروژه می باشد.
سخنگوی شورای شهر بهشهر در پایان گفت: جا دارد در اینجا از همه عوامل و دست اندرکاران این پروژه بزرگ و مهم بویژه امام جمعه معزز شهرمان که پدرانه و دلسوزانه با رهنمودهای بجا و شایسته خود یاریگر ما بودند تقدیر و تشکر کنم. امیدوارم در دولت تدبیر و امید با نگاه ویژه به پتانسیلها و استعدادهای شهرستان بهشهر توجه شود تا اشرف البلاد به جایگاه واقعی خود در صنعت توریسم دست پیدا کند. 

 

منبع: خط امید بهشهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد