روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا
روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا

برگزاری جلسات هم اندیشی با همت شورای اسلامی روستای قره تپه

 

 با عنایت به شرایط و وضعیت خاص و حاکم بر جامعه و جوامع کوچک از قبیل روستا ها و ...، دیگر عصر "باری به هرجهت بودن "و "هرچه بادا باد" و به روزمرگی افتادن کارها گذشته است . 

امروزه جهت پیشبرد کارها و در راستای رسیدن به هدف معقول و مناسب ، بایستی با تدبیر ، عقلانیت و تفکر و همچنین با نظری ویژه به آیه شریفه "و امرهم شورا بینهم" که امر شور و مشورت را به عنوان یک امر مستمر در زندگی انسان ها گوشزد می کند حرکت و طی مسیر نمود.     

خوشبختانه مجموعه شورای اسلامی روستای قره تپه که در چند ماه قبل بر صندلی خدمت به مردم روستا تکیه زده اند، به این امر واقف بوده و اقدامی شایسته و قابل تقدیر انجام داده اند. 

از آنجایی که بزرگترین سرمایه های یک تشکل اجتماعی منابع انسانی آن است ، شورای اسلامی روستای قره تپه اقدام به شناسایی و دعوت بالغ بر 200نفر  از فرزندان متعهد قره تپه ای که شاید بعضا بنا به شرایط شغلی و زندگی ، محل سکونتشان هم در خارج روستاست و در کسوت و مشاغل مهندسی، فرهنگی، امنیتی،بهداشتی و اداری  در ارگانها و سازمانهای مختلف مشغول به انجام فعالیت هستند نمود.  

این جلسات در هفته گذشته و در محل سالن کنفرانس دهیاری روستا در قالب پنج گروه و در پنج جلسه تشکیل شد و تصمیمات مناسب حالی اتخاذ گردید و در مورد مسائل و موارد و مشکلات و نقاط ضعف و قوت روستا بحث و تبادل نظر شد که از بین هر گروه 2نفر به عنوان نماینده شاخص شدند که در مجموع 10نفر همکار و همفکر به مجموعه 5 نفره شورای اسلامی با هدف همفکری و همکاری و برقراری ارتباط مستمر با قشر تحصیلکرده و روشنفکر اضافه شدند. 

تشکیل کارگروه های تخصصی اجرایی و تشکیل تعاونی و ... از نظرات دوستان حاضر در جلسه بود که به امید به خداوند متعال گزارش عملکرد این گروه در پست های بعدی به استحضار خواهد رسید.  

و جمله پایانی اینکه : 

آن کارهایی را که دیگران می توانند انجام دهند ما نیز می توانیم و اما آن کارهایی را که دیگران نمی توانند انجام دهند ما بایستی انجام دهیم.

نظرات 3 + ارسال نظر
رامین یعقوبی(دهیارروستای قره تپه) یکشنبه 27 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 14:50

سلام
اول کلام لازم می دونم یک خدا قوت به مدیریت وبلاگ بگم که با طراحی این وبلاگ علاقه به محل وزادگاهش رو در عمل نشون داد وباعث شد قره تپه ماهم یک گوشه ای از دنیای مجازی رو به خودش اختصاص بده (امیدوارم خوانندگان عزیز حمل بر چاپلوسی نکنن )
در ادامه هم لازم دیدم در خصوص انتقادی که یکی از خوانندگان فرهنگ دوست وبلاگ در خصوص کم کاری فرهنگی دهیاری وحضور کم رنگ دهیار در مسجد بعمل آوردن چندکلمه ای رو نه در جهت توجیه بلکه به عنوان دل نوشته عرض کنم
پس ضمن قبول بخشی از این انتقاد که انشاءاله در جهت تعدیب بوده نه در جهت تخریب عرض مکنم که متأسفانه یکی از مشکلات این روستا که آسیبهای زیادی هم به دنیا وهم به آخرت مردم زده این بوده که بعد از پیروزی انقلاب جوی براین روستا حاکم شد که انقدر حواسمون به اعمال دیگران بود که فرصت فکر کردن به اعمال خودمون رو نداشتیم ودر نهایت آن شد که شد وبه همین دلیل من هم بااین خواننده محترم هم عقیده هستم که کار فرهنگی تنها راه برون رفت از این مشکل وساختن دنیا وآخرت ماهستش.ودیگه اینکه متأسفانه همین ضعف فرهنگی باعث شد چنان غرق اسلام مناسکی بشیم که اصل رسالتی که دین ودستورات دینی دارند رو فراموش کردیم وبه همین خاطر هستش که خدا میگه نمازشمارو از فهشا ومنکر نجات میده ولی ما هی نماز می خونیم ولی این وعده الهی در موردمون تحقق پیدا نمی کنه ویا اینکه مسجد بجای اینکه باعث وحدت وجماعت باشه موجب دامن زدن به اختلاف بشه که البته این تقصیر مسجد نیست ویا دلیل بر دروغ بودن وعده الهی نیست بلکه این ما هستیم که با برخورد گزینشی با دستورات دین وقرائتهای ناقص وافراط وتفریط ناشی از شعارزدگی وتوجه بیش از حد به ظواهراین وضعیت روبه وجود آوردیم وبعضی وقتها باعث می شیم افرادی مثل من که هنوز خیلی ایمانشون قوی نشده با دیدن ما خیر مسجد رفتن روهم بخورن ودر آخر کلام ضمن اینکه باز هم میگم چشم سعی می کنم به حرف این دوستمون گوش بدم همین اینقدر روبگم که بسیاری از مراسمات مذهبی وفرهنگی که این عزیزان حضور دارن ومانیستیم احتیاج به مقدماتی داره که در اکثر اوقات بخش زیادی از اون روی دوش بنده هستش ویا مرمت وباز سازی همین مسجد به اعتبار ودوندگی نیاز داره وبه همون خدا قسم این اولین باریه که این موضوع رو مطرح می کنم وصرفاً هم در جهت روشنگری هستش نه تظاهر پس مطمئن باش نه عدم حضورم در بسیاری از موارد دلیل بر بد عقیده بودن هست ونه حضورمون در زمان حضور مسئولین بخاطر ......

با سلام، جناب آقای یعقوبی ضمن تشکر از بازدید شما از وبلاگ و اظهار لطف و محبت ، معروض می دارد که همانطور که آن بازدید کننده محترم اشاره نمودند فعالیت های همراه با نتیجه ی جناب عالی و مجموعه دهیاری کاملا مشهود بوده و جای تقدیر دارد. و این وبلاگ هم آمادگی انتشار و اطلاع رسانی هرگونه فعالیت اثربخش را از سوی دهیاری به مردم شریف قره تپه را دارد. باغبان را گر چند روزی صحبت گل بایدش ، در جفای خار هجران صبر بلبل بایدش

m:em چهارشنبه 16 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 18:23

سلام آره خیلی خوبه از احادیث ائمه واستفاده از نام شهدا وفرهیخته و... خیلی خوب است ولی بهتر از اینها عمل کردن به حرفهای واحادیث ائمه است وواقعا مشورت کردن خوب است نه اینکه مشورت بگیرند وکار خودرابکنند ویا مثلا دهیار محل ما رادرمراسم فرهنگی فقط روزهایی میبییبنیم که فقط مسئول ویا فرد شاخته شده ای میاید میبینیم واقعا متاسفیم البته نباید منکر این شویم که زحمت واقعا فراوانی برای عمران وابادی محل میکشد چه خوب است که کمی هم به فکر فرهنگ محل خود بکنیم

از بازدید و اعلام نظر شما دوست گرامی متشکرم.

س.ق شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 23:27

س.تو عکس یکی مونده ب اخر مهندس گیلکه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد