روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا
روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا

انتشار خاطرات «رحیم کابلی»

»

 

«قره تپه» کتابی از خاطرات دوران دفاع مقدس سرهنگ رحیم کابلی از پاسداران لشکر 25 کربلا در استان مازندران،توسط مهدی طالبی گردآوری و برای انتشار به کنگره سرداران و ده هزار شهید استان سپرده شده است.

مهدی طالبی در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره خاطرات دفاع مقدس سرهنگ رحیم کابلی اظهار کرد: «قره تپه» حاصل 20 ساعت مصاحبه در 13 جلسه با کابلی است.نکته بارز این خاطرات صراحت راوی در بیان و بازگویی آن ها با زبان طنزگونه است.

وی ادامه داد: کابلی از پاسداران لشکر 25 کربلا در استان مازندران و ساکن بهشهر و زادگاهش روستای قره تپه است. او از سال 1360 به جبهه های دفاع مقدس رفت و تا پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در جبهه ها حضور داشت.

طالبی در پاسخ به این سوال که «آیا رحیم کابلی در خاطراتش اشاره ای به وضعیت مردم بهشهر در سال های آخر حکومت پهلوی دارد یا خیر؟» افزود: راوی به صورت گذرا به حوادث انقلاب اشاره می کند، اما چند نکته بارز درباره آن روز ها مانند تظاهرات دانش آموزان و برخورد شدید نیرو های فرمانداری با آن ها دارد. آن ها معمولا در گوشه ای از مدرسه آیت الله کوهستانی برای تظاهرات آماده می شدند و سپس مسیر حرکت خود را از رو به روی فرمانداری انتخاب می کردند.

وی گفت: البته بخش اصلی خاطرات راوی به هشت سال دفاع مقدس باز می گردد. در این قسمت از خاطرات، صمیمیت میان فرماندهان و رزمندگان و نقش شهید حسین بصیر که جانشین فرمانده لشکر 25 کربلا بود و علاوه بر مدیریت نیرو ها همانند یک بسیجی در خط اول حضور داشت، برجسته شده است.

طالبی با اشاره به بخش دیگری از این خاطرات که درباره عملیات والفجر هشت است، درباره انتخاب عنوان «قره تپه» برای کتاب افزود: «قره تپه» منطقه ای در جنوب کشور است و رحیم کابلی خاطرات مهمی از این منطقه دارد. همچنین علت دیگر انتخاب این عنوان نام روستایی است که کابلی در آن به دنیا آمده است.

این اثر در 340 صفحه به نگارش در آمده و برای انتشار به کنگره سرداران و ده هزار شهید استان مازندران سپرده شده است.

منبع:  http://www.ibna.ir/vdcbfgb8arhb0gp.uiur.txt  
نظرات 1 + ارسال نظر
jimi چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:04 http://sockspopup.tk

خسته نباشید//مایک سایت طراحی کردیم که شما باقراردادن کدپاپ آپ دروبلاگتان صاحب یک اکانت یک ماهه ساکس میشویدبرای کسب اطلاعات بیشتروثبت نام به آدرس زیرمراجعه کنیدhttp://sockspopup.tk

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد