روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا
روستای قره تپه (بهشهر)

روستای قره تپه (بهشهر)

معرفی پیشینه ، آداب و سنن و اخبار روز روستا

بیمه مسئولیت دهیاران بخش مرکزی تحقق یافت

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهشهر، عبدالله ریاحی بخشدار مرکزی در همایش بخشداران و دهیاران بخش های مرکزی و یانه سر بهشهر که به ریاست محمد تقی نورزاد سرپرست فرمانداری بهشهر برگزار شد، گفت: بخش مرکزی بهشهر در حال حاضر دارای 39248 نفر جمعیت است که 10123 نفر ساکن خلیل شهر در شرق شهرستان، 11288 نفر ساکن رستمکلا در غرب شهرستان و مابقی در مرکز شهرستان ساکن هستند.

وی افزود: این بخش دارای 25 روستا است که 21 روستای آن، دهیاری مصوب دارند.

ریاحی در خصوص فعالیت های کشاورزی بخش مرکزی، گفت: حدود31679 هکتار زمین کشاورزی در این بخش زیر کشت انواع مرکبات، صیفی جات و دانه های روغنی و گندم و جو است که سهم بسزایی را در تولیدات کشاورزی شهرستان، استان و کشور ایفا می کند.

بخشدار مرکزی بهشهر در ادامه با بیان اینکه شغل بیشتر مردم بخش مرکزی کشاورزی و دامداری است، گفت: در بخش دامداری و مرغداری هم تولیدات قابل ملاحظه ای در مرکز شهرستان وجود دارد که می توان به تولید سالانه 10398 تن گوشت سفید و قرمز و 40000 تن شیر اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به وجود دانشگاه های پیام نور، تمیشان، علمی- کاربردی، علم و صنعت و آزاد اسلامی و دانشکده فنی امام خمینی(ره) در حوزه بخش مرکزی بهشهر، خاطر نشان کرد: با توجه به وجود ظرفیت های خوب کشاورزی، صنعتی و پتروشیمی در منطقه، نیاز مبرم به رشته هایی از این دست در دانشگاه ها داریم که البته برخی از دانشگاه ها در سال های اخیر چند رشته متناسب با این ظرفیت ها را به رشته های موجود اضافه کردند اما هنوز به حد مطلوبی نرسیده است.

وی درباره بیمه مسئولیت دهیاران گفت: بخشداری مرکزی، اولین بخشداری استان است که توانسته با پیگیریهای موثر، بیمه مسئولیت دهیاران را به سرانجام برساند.

در ادامه، رامین یعقوبی دهیار قره تپه به نمایندگی از دهیاران بخش مرکزی گفت: توسعه امکانات رفاهی و توسعه وضعیت اقتصادی روستاها از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: از تشکیل شرکت تعاونی دهیاری ها استقبال می کنیم تا کمک یار خوبی برای دهیاران باشد.

دهیار قره تپه با بیان اینکه دهیاران برای پیگیری مشکلات مردم یک روستا تمام هم و غم خود را بکار می گیرند، گفت: سعی ما بر این است که اقتصاد مردم توسعه یابد تا عزت نفس آن ها بالا برود و احساس از خودباختگی نداشته باشند.   

 

منبع: http://fbh.ir/news/social/422-1391-11-08-09-46-57.html   سایت فرمانداری بهشهر

نظرات 1 + ارسال نظر
یه رهگذر شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:31

سلام
لطفا تصحیح بفرمایید
پاراگراف سوم : قابل ملاحظه
ببخشید فقط جهت یادآوری بود.
باسپاس...موفق باشید

با سلام ، از دقت نظر و توجه عالی سپاسگزارم.
خوشحالم که مفتخر به بازدیدتان از این وبلاگ هستم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد